همه ما به بهداشت اینترنتی بهتر نیاز داریم

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۸ کد : ۶۵۸ اخبار اداره آمار و فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۳۷۱
همه ما به بهداشت اینترنتی بهتر نیاز داریم

مجرمان به سرعت شیوع ویروس کرونا را دنبال کردند. یورگن استوک، دبیرکل اینترپل مجبور شده است با شرایطی که در 40 سال سابقه کار پلیس خود هرگز ندیده است، مقابله کند.
وی در طی بحث داووس 2021 درباره جلوگیری از همه گیری سایبری گفت هر روز، بیش از 300 هزار نوع نرم افزار مخرب در اینترنت منتشر می‌شود. چه سیاست‌ها، شیوه‌ها و مشارکت‌هایی در این حال و اوضاع آشفته کرونایی برای جلوگیری از همه گیری سایبری جهانی لازم است؟
نیاز به رعایت بهداشت و امنیت بهتر در فضای مجازی
ویروسی در سراسر جهان در حال شیوع است و بزهکاران به سرعت آن را دنبال می‌کنند. آنچه که ما در حال حاضرتجربه می‌کنیم همه گیری جرایم اینترنتی، موازی با این بیماری همه گیر بیولوژیکی است. در این زمان‌، جهان برای تسهیل همکاری، به هماهنگی قوی نیاز دارد.
در حال و هوای کرونایی، مجرمان فرصت بیشتری برای حمله به سیستم‌ها در هر جای دنیا دارند بدون اینکه حتی از آپارتمان های خود خارج شوند. به همین دلیل همکاری نزدیک جهانی بین دولت‌ها، مجریان قانون و مشاغل ضروری است.
روزانه بیش از 300 هزار نوع نرم افزار مخرب در اینترنت منتشر می‌شود. این امر لزوم اشتراک اطلاعات در مورد جرایم اینترنتی در مقیاس جهانی را برجسته می‌کند. برای این منظور، اینترپل، گروه جهانی جرایم اینترنتی را تشکیل داد که متشکل از کارشناسان جرایم اینترنتی از پلیس، صنعت خصوصی و دانشگاهی است، به عنوان بستری برای تبادل اطلاعات سایبری و اقدامات خوب برای حمایت از اجرای قانون.
افراد، عامل مهمی در جلوگیری از جرایم اینترنتی هستند. بنابراین آموزش کارکنان بسیار مهم است. بسیاری از افراد در حال و هوای کرونایی از خانه به کار خود ادامه خواهند داد. بنابراین، اطمینان از امنیت شبکه‌های خانگی کارمندان به اندازه شبکه‌های اداری بسیار مهم است.
با این وجود سطح حمله با افزایش تعداد افراد زیادی که در خانه کار می‌کنند بسیار زیاد است و داده‌ها در سرورها، ابرها و دستگاه‌های مختلف پراکنده می‌شوند. نیاز به آموزش عمومی بیشتر است و همه افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند باید آموزش‌های اساسی امنیت سایبری را داشته باشند و خطرات و چگونگی محافظت از اطلاعات خود را درک کنند.
 
منبع
سایبر نیوز https://cybernews.com/

 


نظر شما :